Donderdag 4 april was Simone Levie – succesvol online ondernemer en eigenaar van meerdere bedrijven – spreker op de SMARTgirlsdag. Ze heeft fantastische tips gegeven. We delen er graag een paar met jou.

Werk met een systeem

“Diegenen die online het meeste geld verdienen zijn de mensen die slimme systemen bedenken. Niet per se diegene die de hele dag vloggen of iets dergelijks,” zegt Simone. Ze legt ook uit dat je met 100 mensen op je mailing lijst best een online training kan starten, als dat mensen zijn die heel erg betrokken zijn bij jou. Dus echt zitten te wachten op de mails die jij stuurt.

Richt je op het resultaat

“Verkoop wat ze verlangen. Geef wat ze nodig hebben,” zegt Simone. Hier gaan veel ondernemers de mist in. Ze sluiten niet aan bij de primaire reactie van mensen om te kopen. Ze gaan al te veel in op de inhoud, wat degene allemaal nodig heeft en moet doen om een bepaald resultaat te halen. Simone legt uit dat er heel veel afvalcoaches zijn die vertellen over mindset en hoe belangrijk een juiste mindset is bij afvallen. Zij zegt: “Wat mensen willen is afvallen. Het gaat uiteindelijk om de mindset, maar dat is niet de primaire reactie waarom ze iets kopen. Afvallen, dat is wat ze willen.”

Hoe doe je dat nu in de praktijk?

“De eerste stap is: kennen, mogen en vertrouwen. Wat ik vaak zie is dat we allemaal iemand willen zijn die heel succesvol is. Maar je moet bij jezelf blijven en kijken wat ben ik helemaal en dat een beetje uitvergroten,” legt Simone uit. Wat maakt jij nu helemaal jij. Daar gaat het om. Het is belangrijk om je verhaal helder te krijgen, want dat bepaalt wat je deelt online.

Dit zijn de stappen:

  1. Maak een Facebookadvertentie: deel hierin jouw persoonlijk verhaal. Verhalen werken supergoed in advertenties.
  2. Vervolgens bied je een gratis ebook, een boek, een video, videoserie, workshop of online training aan.
  3. Zo komen mensen op je mailing lijst
  4. Op de bedankpagina kun je een betaald aanbod doen. Dit is een mooie manier om je advertentiekosten terug te verdienen.
  5. Daarna ga je door met waarde geven in je nieuwsbrief: je deelt kennis, deelt verhalen, etc.

Daarna kun je ze bijvoorbeeld een keer bellen, uitnodigen voor een evenement, voor een webinar, etc. Nu zit je in het salesproces.

Waarom kopen mensen uiteindelijk bij jou? “Ik geloof dat ze bij je kopen voor je energie. Mensen voelen zich aangetrokken tot jou,” zegt Simone daarover.

Het is belangrijk om jezelf als merk neer te zetten, mensen boeien met je verhaal zodat ze er meer van willen weten. “Als je vanzelf een sterk merk weet te maken, dan willen mensen alles van je kopen,” aldus Simone.

Kun je met deze tips vooruit? Wat is het eerste waar je aan gaat werken? Deel het gerust.